Viquilletra 2016-17

Usuari:Montserrat Vilà i Bayerri

De Viquilletra
Dreceres ràpides: navegació, cerca


Montserrat Vilà i Bayerri treballa o ha treballat al/s centre/s Isaac Albéniz.

Participa o ha participat a Viquilletra durant: 2010-11, 2011-12, 2012-13, 2013-14, 2014-15, 2015-16, 2016-17.

Sóc la Montserrat Vilà. Participo enguany per segona vegada en el projecte de Viquilletra. El cert és que estic convençuda que una manera diferent de fer treballar la literatura a l'alumnat no només és possible, sinó que és imprescindible: convertir allò que els alumnes han llegit a l'aula en experiència gratificant i emotiva segur que és una opció que complementa i enriqueix tots els recursos que, fins ara, hem aplicat a la matèria.

Faig un punt i a part perquè, després de diverses edicions participant en el projecte de Viquilletra, aquest és el cinquè any que el nostre institut, l'Isaac Albéniz de Badalona, figura en la llista de centres. És un honor i un repte per a nosaltres; també una oportunitat i un camí d'aprenentatge: el que fem junts, estudiants i professors, per aconseguir que allò que ens mou, el gust per la lletra escrita, s'inscrigui en les nostres vides amb el goig de viure que encomanen sempre els joves. Que així sigui!


Crystal Project highlight yellow.png

Activitats que ha destacat

Office-book.svg
Activitat sobre Mar i cel de l'autor Àngel Guimerà

Realitzada pel grup Badaexiliats del centre Isaac Albéniz

Hem basat la nostra activitat col·laborativa en un treball sobre Mar i cel, que enregistrava un vídeo a càmera ràpida amb dibuixos sobre l'obra de Guimerà. Nosaltres hem volgut recollir la iniciativa, i hem gravat també a càmera ràpida, però hem utilitzat un llenguatge diferent, el de les paraules, que ens han servit per comentar la tasca original. ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Romeu i Julieta de l'autor William Shakespeare

Realitzada pel grup Shumar del centre Isaac Albéniz

Us presentem la nostra visió sobre un Romeu i Julieta dibuixat (i també recitat) pel grup "Pets de monja" del centre Escolàpies de Sant Martí.

Esperem que la nostra aportació sigui d'interès.

Shumar. ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Mar i cel de l'autor Àngel Guimerà

Realitzada pel grup Badamar del centre Isaac Albéniz

Us presentem la nostra activitat, que gira entorn de la Mediterrània, entesa com un pont de cultures, un espai on es creuen els rumbs d'aquells qui naveguen buscant l'aventura, perseguint l'amor o fugint de la guerra. Aquest mar, que massa vegades és tomba, però alguna altra és bressol, ens ha inspirat i hem muntat el nostre relat a partir dels següents textos literaris: Vida de Jaufré Rudel; Mar i cel, d’Àngel Guimerà; Quadern d’Aram, de M. A. Anglada. Hi hem incorporat, també, versos de Dante Alighieri, Daniel Varoujan i Rafael Alberti.

Hem plantejat el nostre treball en el marc d'un projecte de col·laboració amb el Collège Jean de Prades, de Castelsarrasin (França). Per aquest motiu, ens hem llançat de ple a la pràctica del multilingüisme, assumint les nostres mancances, però convençuts que les llengües, com el mar, acosten els homes d'una i altra riba.

Esperem que gaudiu amb la nostra activitat.

Badamar ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Mar i cel de l'autor Àngel Guimerà

Realitzada pel grup Badacastel del centre Isaac Albéniz

Us presentem la nostra activitat sobre la Mediterrània, a partir de diverses obres literàries, entre elles, Mar i cel, d'Àngel Guimerà. El nostre propòsit ha estat contemplar el Mare Nostrum com un pont de cultures, com un espi d'intercanvi d'històries i de vivències. Ens hem esforçat a concretar aquesta visió perquè partim d'un projecte de col·laboració amb l'escola occitana de Castelsarrasin (Lycée Jean de Prades) i el tema de treball comú és justament la mirada sobre el mar que compartim com un espai de trobada. Us presentem, doncs, una tasca realitzada en format multilingüe i multimedia. La nostra idea és que tots els llenguatges, totes les veus es fan entendre quan les experiències són intensament, profundament, humanes.

Confiem que la nostra activitat us agradi.

Badacastel. ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Corrandes d'exili de l'autor Joan Oliver

Realitzada pel grup Badavel del centre Isaac Albéniz

Us oferim la nostra visió dels Pirineus i l'exili a partir de les "Corrandes", de Joan Oliver; d'altres d'Antonio Machado; i textos de Joan Bodon, en occità. Seguim amb el nostre projecte multilingüe, de col·laboració amb l'escola occitana de Revel (Collège Vincent Auriol).

D'altra banda, ens hem adherit a la proposta de poesia dibuixada que ens ha suggerit la Viquilletra, i hem interpretat, amb els nostres recursos, i a partir de la nostra mirada, el relat que ens serveix de base per explicar l'experiència de pèrdua i d'abandó que suposa tota guerra i tot exili. Els versos i textos literaris ens han servit de guia per construir una narració que es nodreix de tots els llenguatges capaços d'expressar les vivències humanes més intenses i tràgiques.

Confiem que us agradi la proposta.

Badavel ____ Més...

Més activitats que ha destacat...
Green check.svg

Activitats que ha validat

Office-book.svg
Activitat sobre Mar i cel de l'autor Àngel Guimerà

Realitzada pel grup Badaexiliats del centre Isaac Albéniz

Hem basat la nostra activitat col·laborativa en un treball sobre Mar i cel, que enregistrava un vídeo a càmera ràpida amb dibuixos sobre l'obra de Guimerà. Nosaltres hem volgut recollir la iniciativa, i hem gravat també a càmera ràpida, però hem utilitzat un llenguatge diferent, el de les paraules, que ens han servit per comentar la tasca original. ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Romeu i Julieta de l'autor William Shakespeare

Realitzada pel grup Shumar del centre Isaac Albéniz

Us presentem la nostra visió sobre un Romeu i Julieta dibuixat (i també recitat) pel grup "Pets de monja" del centre Escolàpies de Sant Martí.

Esperem que la nostra aportació sigui d'interès.

Shumar. ____ Més...

Book-character.svg
Activitat sobre Romeu Montagut,
de l'obra Romeu i Julieta, de l'autor William Shakespeare

Realitzada pel grup Badacastel del centre Isaac Albéniz

Som l'Éric i l'Óscar i hem fet un comentari sobre una activitat del grup "Els segadors", un diari del personatge Romeu, de l'obra Romeu i Julieta, de William Shakespeare. La nostra tasca ha consistit a trobar allò que estava ben explicat i detectar quins aspectes es podien afegir al text per millorar-lo. ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Mar i cel de l'autor Àngel Guimerà

Realitzada pel grup Badamar del centre Isaac Albéniz

Us presentem la nostra activitat, que gira entorn de la Mediterrània, entesa com un pont de cultures, un espai on es creuen els rumbs d'aquells qui naveguen buscant l'aventura, perseguint l'amor o fugint de la guerra. Aquest mar, que massa vegades és tomba, però alguna altra és bressol, ens ha inspirat i hem muntat el nostre relat a partir dels següents textos literaris: Vida de Jaufré Rudel; Mar i cel, d’Àngel Guimerà; Quadern d’Aram, de M. A. Anglada. Hi hem incorporat, també, versos de Dante Alighieri, Daniel Varoujan i Rafael Alberti.

Hem plantejat el nostre treball en el marc d'un projecte de col·laboració amb el Collège Jean de Prades, de Castelsarrasin (França). Per aquest motiu, ens hem llançat de ple a la pràctica del multilingüisme, assumint les nostres mancances, però convençuts que les llengües, com el mar, acosten els homes d'una i altra riba.

Esperem que gaudiu amb la nostra activitat.

Badamar ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Romeu i Julieta de l'autor William Shakespeare

Realitzada pel grup Badamar del centre Isaac Albéniz

Us oferim la nostra valoració constructiva del treball fet pel grup Els berberetxus sobre Romeu i Julieta de William Shakespeare. Ens hem expressat verbalment i per escrit per respondre al llenguatge gràfic de l'activitat original. ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Mar i cel de l'autor Àngel Guimerà

Realitzada pel grup Badacastel del centre Isaac Albéniz

Us presentem la nostra activitat sobre la Mediterrània, a partir de diverses obres literàries, entre elles, Mar i cel, d'Àngel Guimerà. El nostre propòsit ha estat contemplar el Mare Nostrum com un pont de cultures, com un espi d'intercanvi d'històries i de vivències. Ens hem esforçat a concretar aquesta visió perquè partim d'un projecte de col·laboració amb l'escola occitana de Castelsarrasin (Lycée Jean de Prades) i el tema de treball comú és justament la mirada sobre el mar que compartim com un espai de trobada. Us presentem, doncs, una tasca realitzada en format multilingüe i multimedia. La nostra idea és que tots els llenguatges, totes les veus es fan entendre quan les experiències són intensament, profundament, humanes.

Confiem que la nostra activitat us agradi.

Badacastel. ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Corrandes d'exili de l'autor Joan Oliver

Realitzada pel grup Badavel del centre Isaac Albéniz

Us oferim la nostra visió dels Pirineus i l'exili a partir de les "Corrandes", de Joan Oliver; d'altres d'Antonio Machado; i textos de Joan Bodon, en occità. Seguim amb el nostre projecte multilingüe, de col·laboració amb l'escola occitana de Revel (Collège Vincent Auriol).

D'altra banda, ens hem adherit a la proposta de poesia dibuixada que ens ha suggerit la Viquilletra, i hem interpretat, amb els nostres recursos, i a partir de la nostra mirada, el relat que ens serveix de base per explicar l'experiència de pèrdua i d'abandó que suposa tota guerra i tot exili. Els versos i textos literaris ens han servit de guia per construir una narració que es nodreix de tots els llenguatges capaços d'expressar les vivències humanes més intenses i tràgiques.

Confiem que us agradi la proposta.

Badavel ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Corrandes d'exili de l'autor Joan Oliver

Realitzada pel grup Badaexiliats del centre Isaac Albéniz

Us presentem la nostra lectura de Corrandes d'exili (1947), de Joan Oliver (Pere Quart), que vol ser una reflexió sobre el vincle que, entre les dues bandes dels Pirineus, s'ha establert en temps de guerra i d'adversitat. El poema de l'autor català s'acompanya d'altres versos d'Antonio Machado (Campos de Castilla, 1907-17) i d'un fragment en occità de l'autor Joan Bodon (La quimèra, 1989). Sobre la base d'aquests textos, hem construït el nostre relat a diverses veus. Amb ell volem transmetre el dolor, la incertesa... i l'esperança dels que fugen de casa per anar a buscar caliu allà on la sort i la bona gent els acullin.

Hem plantejat la nostra tasca des del projecte de col·laboració amb el Lycée Vincent Auriol de Revel (França); és per aquest motiu que ens hem endinsat en el multilingüisme, convençuts que les llengües, com les muntanyes, són sempre un camí de pas abans que una frontera.

Confiem que la nostra feina us agradi.

Badaexiliats ____ Més...

Office-book.svg
Activitat sobre Camps de Maduixes de l'autor Jordi Sierra i Fabra

Realitzada pel grup Gisli del centre Isaac Albéniz

Per a l'activitat col·laborativa, ens hem posat d'acord dos dels grups del nostre centre que participem en la Viquilletra 2015-16. Ens ha semblat molt suggeridora la tasca feta pel grup "Maduixots", sobre l'obra de J. Sierra i Fabra, Camps de maduixes, i volem aportar-hi el nostre gra de sorra.

Fins ben aviat,

Gisli i Els dibuixants. ____ Més...

Office-book.svg
Escenificació sobre La metamorfosi i altres contes de l'autor Franz Kafka

Realitzada pel grup Gisli del centre Isaac Albéniz

Us presentem la nostra mirada sobre l'obra de Kafka, La metamorfosi. La lectura i el comentari d'aquest relat excepcional ens ha despertat moltes inquietuds. Per aquest motiu, hem volgut interpretar, des de les diferents perspectives dels personatges de l'obra, l'experiència de viure uns fets absurds i tràgics, que posen a prova fins i tot les lleis bàsiques de convivència humana. Aquesta diversitat de perspectives ens ha dut a pensar la nostra tasca com un trencaclosques de moltes peces. Així, hem volgut reconstruir el Mirall trencat de la família Samsa. Confiem que la nostra feina us agradi. ____ Més...

Més activitats que ha validat...

Darreres contribucions a Viquilletra Gnome-document-send.svg Escriu-li

Enguany, com en cursos anteriors, emprenem la tasca de col·laborar en el projecte de Viquilletra amb la mateixa il·lusió de cursos anteriors i, encara, amb ànims renovats. El motiu és ben senzill: la meva companya Teresa Devesa i jo mateixa hem comprovat i hem gaudit del guany que reporta la proposta de compartir les lectures en xarxa. És un aprenentatge obert i enriquidor tant per a docents com per a estudiants. Encetem, doncs, el nou camí amb entusiasme.

Un altre any sumant experiències al projecte de Viquilletra! Aquesta és la nostra voluntat i la nostra il·lusió. Renovem alumnat i renovem procediment de treball. Tanmateix, la intenció de gaudir i d'aprendre a través de les lectures en xarxa es manté inalterable.

2016-2017: Enguany ens hem abocat a un projecte il·lusionant en el nostre centre: la pràctica i el foment del multilingüisme o, si es vol, de la intercomprensió lingüística. Col·laborem amb dues escoles de parla occitana (de Revel i de Castelsarrasin), treballant aquests continguts compartits: els Pirineus i l'exili, sobretot durant les darreres conteses bèl·liques del segle XX; la Mediterrània com a espai d'encontre de cultures i de pobles. Confiem de fer una bona aportació al projecte, també integrador de veus i d'iniciatives, que és la Viquilletra. Enhorabona un any més!